Senin, 27 Desember 2010

Unsur dalam lagu Lady Gaga - Alejandro

Ok mixer.. kali ini  mix review akan memberi info seputar musisi dari Amerika Serikat, yakni JoanneStefani Angelina Germanotta (lahir 28 Maret 1986), yang lebih familier di telinga para mixer dengan nama panggung Lady Gaga. ya Lady Gaga adalah seorang penyanyi, penulis lagu dan musisi dari NewYork City, New York, Amerika Serikat.

Gaga Sebelum menyangga nama panggung dia berada di sebuah band bernama Stefani Germanotta Band. Dia merilis EP pertama, "red n blue", pada awal 2006. Tahun berikutnya, produser musik Rob Fusari dijuluki nya Lady Gaga, terinspirasi oleh lagu Ratu "Radio Gaga". Setelah itu ia merekam dua lagu pertamanya sebagai Lady gaga (Demam dan Wonderful) pada catatan Def Jam, tapi kemudian melepaskannya.


Ow iya, ada juga loh video terbaru dia .Ada sesuatu pesan didalamnya.Ada jalan cerita yang tersembunyi disebalik lagu yang dinyanyikan .Kalau hanya dengar lagu ,mungkin  kita boleh tahu banyak .Kita akan mula analisa dari permulaan video lagu Alejandro – Lady Gaga hingga habis. loe pengin tahu jalan cerita nya??? Nih gue kasih tau,


Awal mulanya  dengan laki-laki membuat beberapa formasi dan beberapa dari mereka kepala mereka ditutup dengan sarung, mungkin mengisyaratkan bahawa itu adalah orang-orang tahanan dari beberapa macam. Salah satu laki-laki adalah dalam bentuk piramid sementara yang lain memegang hexagram sebagai tahanan berbaris.

Next.. diteruskan dengan proses pemakaman .Perarakan membawa keranda yang kita dapat nampak lady Gaga kat depan tu mengenakan jubah hitam dan membawa Sacred Heart (Hati Kudus) .Sacred Heart ni adalah pendarahan hati Tuhan untuk umat manusia (dalam kepercayaan kristian). Kenapa kata Sacred Heart ? Tengok gambar bawah ..Hati yang Lady Gaga pegang tu ada bukan hati biasa biasa tapi ada paku dan dawai yang di lilit-lilit (simbolik) yang sama macam Sacred Heart of Jesus (merujuk kepada hati Jesus)..kalu loe pengen tau lebih banyak cari tahu aja di "bukunya mbah google".


Alejandro. Siapa sih Alejandro? Seorang lelaki yang dia tak boleh bersama? habis tu dia curang dengan Roberto dan Fernando? (berdasarkan lirik).Alejandro bukan seorang lelaki. Kalau dengar lagu tanpa tengok video mungkin takkan faham .yang  mengatakan bahawa Alejandro mungkin membawa maksud sesuatu yang lebih dalam.. Jadi kalau bukan manusia siapa dong???

And then Gaga ni dipaparkan dalam kedudukan berkuasa, memakai mahkota hitam sambil melihat tahanan melakukan persembahan untuknya. Sekaligus mempamerkan simbol illuminati - The All-Seeing Eye (bukan sekali tapi banyak kali) untuk mendedahkan sifat sejati dari kekuatannya .

Selepas itu ada sebuah adegan simbolik lagi, seorang tentera dipaparkan dipasang ke string, seperti boneka. Yang jelas menunjukkan yang ada seseorang ‘control’ dia .Atau senang kita guna istilah dia adalah ‘mind-control slave’ .Dia tidak boleh mengawal pergerakan sendiri.. Dan memegang senjata di kemaluannya. Wajah dianampak kosong, nampak bingung betul betul seperti seorang hamba yang di-control segala pergerakannya - oleh Gaga si illuminatist tak guna .

yah para mixer  sekalian, mungkin sampai sini doang gue mereview music dari lady gaga, untuk info yang lebih loe search aja di google. key..!!!
 
By : Briyan

0 comments:

Poskan Komentar

Mix Horoscopes

Recent Posts